Welkom op weblog 'Over Wandelen Gesproken'

Een weblog met wandelroutes en wandelfoto's.
Ik - Truus Wijnen - woon in de prachtige omgeving van Twente, waar ik veel wandel en fotografeer. Mijn hobby wandelen en fotograferen is mede door publicaties intussen min of meer uitgegroeid tot een ambacht en ik geniet ervan het plezier van wandelen en fotograferen middels dit weblog te delen met anderen. Op verzoek ben ik begonnen met uitzetten en beschrijven van eigen wandelroutes. U kunt ze op deze site vinden onder Overzicht Wandelroutes .
Regelmatig organiseer wandelingen waarbij u welkom bent om mee te lopen. Meer over deze wandelingen en de wandelagenda kunt u *hier* terugvinden. Of neem voor informatie contact met mij op.

Andere Weblogs: 'Wandel Kijk en Kiek' en 'Maandag Wasdag'

De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.

De hier beschreven routes zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld en gecontroleerd. Niettemin geldt dat het een momentopname betreft en dat wijzigingen in het landschap of openingstijden voor kunnen komen.


----------------------------------------------------------- NAAR OVERZICHT WANDELROUTES ------------------------------------------------------------


zondag 7 april 2013

Wandelen bij Rijssen, 5, 6½ of 11 km

Ik heb de afgelopen week weer eens in de buurt van Rijssen gewandeld.
Deze keer gestart bij het station en via diverse straatjes richting het Volkspark en Havezate De Oosterhof gelopen.
Bij de Oosterhof - aan de Kasteellaan - is een startpunt van het Wandelnetwerk Twente.
Er start een wandeling van 6½ km (blauwe route) en één van 5 km (gele route).


De routes zijn makkelijk te combineren zodat je naar keuze een tocht van zo'n 11 km kunt maken.

Havezate De Oosterhof

Drukke weg oversteken
Ik heb een gedeelte van de blauwe route gelopen. Deze gaat langs de Pelmolen en vervolgens een stuk langs de Regge. De drukke N347 moet overgestoken worden waarna de kant van Enter opgelopen wordt.
Op een gegeven moment ben ik van de route afgeweken omdat ik een kijkje wou nemen bij de Eksosche Aa en het natuurgebied bij Ypelo. Het grenst aan het natuurontwikkelingsgebied De Doorbraak.
Omgeving Eksosche Aa


Via kleine weggetjes kwam ik weer bij Rijssen in de buurt.
Bij het gebouw van Reggefiber heb ik een kijkje binnen genomen. Het ziet er binnen indrukwekkend uit. Er is veel hout in verwerkt. Houten pilaren die bogen naar het plafond vormen.
Foto's binnen maken mag niet.
Wel aan de buitenkant.

Gebouw van Reggefiber Rijssen
Na enkele wandel-uren was ik weer bij het station aangekomen.
De zon scheen maar er was een vervelende koude wind. Bbrrr. Dus snel terug naar een warm huis.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...